Linképítés, ami kihagyhatatlan lépés a keresőoptimalizálás során

Linképítés, ami kihagyhatatlan lépés a keresőoptimalizálás során
5 (99.17%) 24 szavazat

Linképítés pr linkek
Linképítés pr linkek

Az internet egyik legnagyobb vívmánya, hogy a publikált tartalom mellett, a tartalom
részeként könnyen lehet linkelni egy másik weboldalt, ahová az olvasó egy kattintással
eljuthat. A linkek összekötik a weboldalakat, ezzel egy hatalmas, nehezen
feldolgozható emberi döntéseken alapuló hálózat  jön létre.
Amennyiben egy weboldalon mások számára is értékes információ található, a weboldal népszerű lesz, és minden bizonnyal sokan fognak rá linkkel hivatkozni. A weboldal tulajdonosok feladata, hogy az emberek számára olyan tartalmat hozzanak létre, mellyel elősegítik őket, hogy a honlapjuk visszatérő látogatói legyenek (akikből később ügyfél is lehet). Sokszor nagyon értékes tartalom egy hivatkozási link, ahol a weboldal látogatói olyan információt kapnak, melyek után érdeklődnek. Például, ha a honlapunk keresőoptimalizálással foglalkozik, és létrehozunk egy aloldalt a keresőoptimalizálás lépésről lépésre, akkor megemlíthetjük, hogy milyen lépéseket kell elvégezni, és
hivatkozhatunk egy olyan oldalra, mely kifejezetten a keresőoptimalizálás lépéseivel
foglalkozik. A Google a weboldal link hivatkozásait emberi szavazatoknak tekinti. A keresőoptimalizáló weboldal tulajdonos mindent megtesz, hogy oldala a legjobb pozícióba kerüljön, akkor is, ha emberi szemmel esetleg nem az ő weboldala a legjobb, a legtartalmasabb, a legrelevánsabb az adott témára nézve. A Google célja ezzel szemben az, hogy mindentől függetlenül a legrelevánsabb oldalakat mutassa a kereső látogatóknak a találati listán. Azonban a visszaélések miatt nem sorrendezheti a weboldalakat egyedül a weboldal szerkesztő munkája, feltöltött tartalmai alapján. Szüksége van „pártatlan”, objektív véleményekre minden weboldal esetén. A bejövő link hivatkozások pedig éppen olyan szavazatok, melyek más emberek szubjektív döntéseinek eredménye (hiszen a
webmester dönti el, hogy milyen oldalakra linkel), amire általában a weboldal
szerkesztőnek nincs ráhatása. A találati rangsor megállapításakor a google egyrészt figyelembe veszi az adott weboldal tartalmát, másrészről az összes többi weboldal véleményét a rámutató hivatkozások révén. Ez utóbbit hívjuk link népszerűségnek.
Tehát a linképítés akkor jó, ha minél több értékes link mutat ránk. A linképítés folyamatos munkát igényel, de hosszútávú befektetés a google első oldala felé.